September 4, 2013

No comments

Het is alweer 3 jaar geleden dat dit blog werd bijgewerkt. Met de huidige sociale media, verwacht ik hier niet veel activiteit meer, maar het is wel grappig te lezen. :)
Echter, omdat er nog wel steeds pogingen zijn om te "reageren" door spammers, heb ik commentaar alleen voor "authenticated commenters" toegestaan..

December 25, 2010

Geen nieuws is goed nieuws..

Er is weinig nieuws te melden, maar het laatste bericht is zo lang geleden dat ik toch maar weer eens wat op de site zet. Vandaag is het kerst en straks gaan we naar Leidschendam, helaas met zieke Ivan en wegen vol sneeuw. Maar het is nou eenmaal kerst en we hebben een kratje met cadeautjes en een kalkoen, dus we gaan lekker toch. Ronja en Mila hebben er in elk geval zin in. Ronja heeft bovendien al drie keer opnieuw gevraagd of ik de cadeautjes die ze niet van Sinterklaas gekregen had wel echt op het kerst verlanglijstje had gezet..

Kerst betekent natuurlijk ook dat het vakantie is, bijna nieuwjaar en Mila bijna jarig is. De afgelopen week is er hard geknutseld aan kerststukjes, kerstversieringen en kerstcadeautjes, in de sneeuw gespeeld en een nachtje bij oma gelogeerd. Volgende week is papa ook vrij en hebben we lekker een weekje met z'n viertjes.

Ronja heeft het geweldig naar haar zin in de berenklas, dus vindt het vast ook weer leuk om na de vakantie weer naar school te gaan. Volgens de juf zit ze in een erg gezellige klas, ze heeft een vast vriendinnengroepje en ze schijnt ook in een slimme klas te zitten, wat best handig is als je zelf zo'n slimmerd bent dat je al aardig kunt lezen en schrijven terwijl je in groep 2 zit. De juf heeft nu een klein clubje met slimmeriken waarmee ze regelmatig taakjes doet die eigenlijk meer in groep 3 thuis horen. Verder is Ronja na de vakantie met zwemles begonnen. Geen watervrees gelukkig, maar de eerste vijf keer wel de gebruikelijke koud-water-vrees die ons schatje altijd heeft in nieuwe situaties met onbekende mensen.. Inmiddels gaat gelukkig ook het zwemmen prima en vindt ze het leuk :-)

En Mila wordt dus over een klein maandje al weer vier jaar! Ze mag 12 januari voor het eerst gaan 'wennen' in de Lieveheersbeestjesklas. Gelukkig twee deuren verder dan de klas van Ronja en niet op de dependance aan de andere kant van de wijk, zoals ook had gekund.. Ronja en Mila zullen elkaar dus vaak tegen gaan komen op t schoolplein. Op maandag en dinsdag gaan ze na school naar de BSO, waar ze weliswaar in een verschillende groep komen, maar elkaar -met het open deuren beleid- ook volop zullen zien. Ronja is daar nu al helemaal enthousiast over. Mila heeft verklaard het "leuk en spannend" te vinden. Gelukkig kan ze haar naam al schrijven en kan ze volgens de leidsters van het kinderdagverblijf (en volgens ons) heel goed kleuren en tekenen. Wat wil je nog meer?! ;-)

En dan gaat mama nu maar eens kerstontbijt maken..

August 15, 2010

Reis naar Bali (deel 4) - weer thuis

We zijn net thuis gekomen na een lange reis van vliegen, treinen en taxi's. Moe, jammer dat de vakantie is afgelopen en ook lekker weer thuis te zijn. We gaan zo een dutje doen. Niet te lang, want weer wennen aan de nieuwe tijd. Het is hier nu 11.00 uur en in Bali is het nu 17.00 uur. Bovendien in het vliegtuig hooguit een paar uur geslapen.. *gaap*

De laatste dagen in Bali waren nog wel leuk! We zijn nog lekker naar het strand geweest, hebben veel gezwommen, nog wat geshopt en nog wat kunnen relaxen. We vertrokken gisteren in Balinese tijd pas om 17.00 uur vanuit het resort, dus konden redelijk rustig inpakken.

Een topdag was wat mij betreft ook dag 12: Mila was weer redelijk opgeknapt en we hadden met ons viertjes van 10.00 tot 18.00 uur een auto met chauffeur ter beschikking. We zijn naar Tanah Lot geweest: een tempel waar bijna iedere toerist op Bali een bezoekje aan brengt, maar die dan ook verbluffend mooi op de rotsen in de branding is gebouwd. Je kunt er met laag water naartoe lopen over de rotsen, maar met hoog water staat de tempel op een eilandje. Ondanks dat het een erg toeristische plek was, vond ik het er schitterend! Daarna nog een toer van enkele uren gemaakt langs de sawa-sawa (rijstvelden) op de berghellingen in het binnenland achter Tanah Lot. Fantastische uitzichten, alle mogelijke tinten groen en allerlei tropische begroeiing gezien. Bovendien een minder toeristisch en minder druk gebied, waardoor meer indruk van het alledaagse leven van de Balinezen. Lekker ook om een dagje met z'n viertjes te zijn en zelf ons tempo en bezigheden te kunnen bepalen!

Al met al vond ik het een geslaagde reis.

De toppers:
- Tanah Lot,
- Jimbaran Beach rond zonsondergang,
- de bruiloft, Ivan's neef Elwin en nichtje Melissa en andere lieve en gezellige familieleden,
- de tocht door de rijstvelden,
- Ronja die zichzelf al een heel eind heeft leren zwemmen in het prive-zwembad bij onze villa
- het bezoek aan de Rockbar van het superdecadente Ayana Resort
- twee weken lang met opa, oma, overgrootmoeder, ooms en tantes en (erg cute) neefje doorbrengen
- twee weken lang vrijwel niets zelf hoeven doen

De minpuntjes:
- de lange lange reis met twee kindjes
- Mila die ziek werd
- de enorme dichtbevolktheid en drukte en in het toeristische zuiden van Bali (waar wij zaten)
- de lange reistijden om in of ten noorden van Denpasar te komen
- de bedelende kindjes langs de weg
- twee weken lang alles afstemmen met 10 anderen en omringende familie, wat soms nogal tijdrovend kan zijn

Ronja en Mila vonden het ook een leuke vakantie en vonden vooral de bruiloft, het zwembad en het strand helemaal te gek.

(O)ma Tutu en (o)pa Ing Liong, bedankt voor de mooie reis!

August 10, 2010

Reis naar Bali - Update

Dag 11 - Update Mila

Het is nu bijna 10.00 uur ’s ochtends. De laatste paracetamol zou nu bijna uitgewerkt moeten zijn en Mila heeft nog maar 37,4. Na een temperatuur van 39,9 vannacht om 3.00 uur, ben ik daar toch wel opgelucht over. Ze is nu ook een stuk levendiger dan gisteren. Maar even kijken hoe het vandaag gaat. We doen het vandaag iig nog maar even rustig aan..
Voor morgen hebben we weer een auto ter beschikking om wat verder weg te gaan. Misschien dat we dan nog en beetje goed kunnen maken wat we gisteren hebben gemist.

August 9, 2010

Reis naar Bali (deel 3)

Dagen 7, 8 en 9 - Bruiloft

De afgelopen dagen waren erg vol en hectisch: er was een avond met een onofficiele ‘family gathering’, de volgende dag een middagje strand en ’s avonds de officiele ‘family gathering’, daarna nog naar een bar met de neven en nichten. Toen de dag van de bruiloft: iedereen moest zich klaarmaken, daarna naar Ayana Resort voor de theeceremonie, terug naar ons resort voor omkleden etc., daarna cocktailparty, daarna dinner reception. Ivan ging daarna weer naar de bar, Suleika en kids waren om een uur of half elf terug en zijn gaan slapen. Vanochtend vroeg weer op om met een oom en tante, neef en nicht en Anton en Corina naar een dierenpark te gaan. We zouden tot na de lunch gaan, maar waren pas na 18.00 uur terug. Vervolgens snel snel douchen en omkleden en om 19.00 uur weer richting een diner. En morgen om 9.30 uur staat er weer een auto klaar om over het eiland te gaan toeren.. Pff.. Veel zin heb ik er inmiddels niet meer in, maar wil wel graag wat van bali zien, dus dan toch maar weer de auto in.

Hoop voor daarna op een paar dagen weinig actie ;-)

Overigens was de bruiloft echt prachtig. Tot in de puntjes verzorgd en in een heel, heel, heel chique resort. De Rockbar daar, waar ik één keer ben geweest en Ivan twee keer, hangt op/aan de rotsen, boven het strand/branding. De cocktails zijn geprijsd vanaf 135.000 rupia, zo’n 13 a 14 euro. Dat is in Nederland al veel geld, maar hier helemaal. Wel superleuk om een keer mee te maken. De kindjes vonden het bruiloftsfeest ook helemaal prachtig. Ronja was zwaar onder de indruk van de bling-bling bruidsjurk en er was vanalles te zien, van een speciaal tasje met speelgoed en snoep voor de kinderen, via een balinees dansoptreden, tot aan de eerste dans van het bruidspaar. Ze waren tegen de tijd van weggaan helemaal moe allebei en Mila wilde naar bed, maar Ronja vond het zo mooi allemaal dat ze in de taxi terug helemaal verdrietig was dat ze niet meer verder kon feesten..

Dag 10

Mijn wens voor een paar dagen weinig actie is eerder uitgekomen dan de bedoeling was en ook niet op de manier waarop ik hoopte, want sinds gisterenavond heeft Mila koorts. Varierend van verhoging (met paracetamol) tot 39,5 vanavond om 18.00 uur. Verder lijkt ze niet echt ergens last van te hebben, maar van de koorts wordt ze wel erg hangerig en moe. Vandaag dus weinig gedaan. Wel een Balinese massage besteld en daar erg van genoten, op de stukjes na die teveel pijn deden.. ;-)

August 5, 2010

Reis naar Bali (deel 2)

Dag 5 en 6
Het rondtouren met de bus was niet ideaal voor de kinderen of voor mij. Ivan vond het wel erg leuk om bij te praten met zijn neven en nichtjes en gezellig was het inderdaad wél. Veel in en uit de bus klimmen, zitten, wachten, etc. Pluspunt van het vele rijden was wel dat we meer indruk van het eiland hebben gekregen. Ook een aantal mooie dingen gezien: een balinese dans, uitzicht op de vulkaan, rijstvelden. Nog wat geshopt op een toeristenmarkt (grappig om Ivan’s familie met z’n alle druk te zien onderhandelen) en gegeten in een heel mooi restaurant .
Vanochtend bracht de bus ons naar een strand wat bekend is vanwege de watersporten. Het stikte er van de boten, jetski’s etc. We konden kiezen wat we wilden doen en hebben vanwege de kinderen maar de meest rustige activiteit gekozen: een tochtje in een boot met ramen aan de onderkant om koraal en vissen te kijken en vervolgens een bezoekje aan ‘turtle island’, een soort mini dierentuin met (zielige) zeeschilpadden, die je mocht aanraken en vasthouden en ook bijv een slang die om je nek kon (gedaan) en een vleermuis die je aan je arm kon hangen (niet gedaan).
Na de lunch ging de tour nog verder, maar zijn wij terug gegaan. We waren toch dichtbij het resort en de dingen die nog op het programma stonden leken niet erg geschikt voor kinderen. Bovendien had ik wat last van de hitte, want de airco van de bus functioneerde niet geweldig. Nu net weer lekker gezwommen en even de ‘villa’ voor ons alleen.. ;-)

August 3, 2010

Reis naar Bali (deel 1)

Reis + dag 1

Ronja had tekeningetjes gemaakt onderweg van hoe de reis er uit zag. Ze vertelde wat er allemaal gebeurde: "eerst gingen ze in de bus en toen gingen ze in het vliegtuig met de trap en toen zagen ze de anderen (lees: Corina, Anton, Sintha, Jan-Willem en Ilian) en toen gingen ze in het vliegtuig vliegen en toen waren ze er en zagen ze oma Tutu en opa Ing Liong. In werkelijkheid duurde het ietsjepietsje langer..

Eerst 2 dagen wassen en inpakken, taxi naar Düsseldorf, wachten, baggage inchecken, eten, wachten, stukje met de bus, wachten, in het viegtuig stappen, wachten, half uur vliegen, wachten, half schiphol doorlopen, wachten, boarden, wachten, 12 uur vliegen, uitstappen in Singapore, wachten, bagagecontrole, wachten, boarden, wachten, 2,5 uur vliegen, uitstappen, wachten om voor visum te betalen, wachten om visum te laten uitschrijven, wachten voor bagagcontrole, nog een stukje rijden.. en toen waren we er!

We hebben met zijn vieren een slaapkamer/-huisje met douche en toilet en (errug belangrijk) airco. Lekker groot bed voor ons, eenpersoons matras op de grond voor de meiden (tja verschil moet er wezen). Er is zo voor iedereen een huisje en er is een grote overkapping met een soort woonkamer er onder. Plus nog een huisje waarin een keukentje zit. Dan is er in het midden een u-vormig zwembad voor ons alleen, met daar midden in weer een overkapping voor een eethoek. Zwembad is heerlijk! En er is nog een groter zwembad een trapje naar beneden. Dat delen we met een paar andere villa's. Er wordt in het resort elke zaterdag gespraid tegen de insecten en aangezien we op zaterdag aangekomen zijn, zijn er gelukkig nog erg weinig muggen.

Met de warmte vind ik het ook nog meevallen. Het is tegen de 30 graden en supervochtig. Toen we het vliegveld uitkwamen, in de stad, viel de warmte als een deken over ons heen. Maar in het resort zitten we dicht bij de kust en staat er een lekker windje. Alleen de zon is wel echt ontzettend fel, dus er moet flink gesmeerd worden.

Behalve zwemmen hebben we vandaag wat boodschappen gedaan en verder eigenlijk alleen wat rondgehangen om wat bij te komen van de reis. Straks nog ergens eten. Ik hoop op vis aan het strand van Jimbaran.. ;-)

Dag 2 en 3

Gisteren ook weer rustig aan opgestaan. Om 12 uur vertrokken om te lunchen en maar liefst een uur en een kwartier gereden om bij het restaurant te komen. Het eten was lekker, maar ook weer niet zo bijzonder om de reistijd van totaal bijna 2,5 uur te rechtvaardigen. Het is lastig inschatten hoe lang de reistijden zijn: we zitten op het zuidelijke schiereiland en ten noorden van ons ligt het vliegveld en dan Denpasar (grote stad). Er is maar één weg van het zuiden uit langs het vliegveld en door Denpasar en dat is de drukste weg van heel Bali. Het grootste deel van de dag gaat het niet veel sneller dan 20 of 30 km per uur.

Na de lunch even terug naar het resort en toen naar het strand van Jimbaran, nog geen vijf minuten hier vandaan. Het was het einde van de middag en de zon was niet meer zo heet en er stond een lekker windje. Ik heb zowaar afgedongen op de prijs van een paar ligbedjes en de kids hebben echt heerlijk met de golven en de modder gespeeld. Het strand was prachtig en kijkt uit maar het westen, dus de zonsondergang was goed te zien. Leuk ook dat er vanalles te vinden was aan stukjes koraal, gekke steentjes, schelpjes en restjes van zeediertjes. Toen de zon onder was (en dan is het hier onmiddelijk ook donker), hebben we aan het strand echt heerlijk gegeten: lekkere verse vis, garnalen, kreeft.. Mmm!

Het is nu een uur of 11 ’s ochtends en over een half uurtje gaan we weer richting strand. Dan kunnen Ronja en Mila weer lekker spelen en kan Ilian ook even lekker kruipen en in de modder wroeten, want hij komt hier en daar wat bewegingsvrijheid te kort met al dat uit eten gaan, zwembaden overal en lang in de auto zitten. Vanavond eten we vroeg, want morgenochtend vertrekken we om 8 uur met een bus vol familie (allemaal hier voor de bruiloft) op een heuse sightseeing tour. Overmorgen idem. En dan hebben we iig de belangrijkste toeristische attracties gezien van de zuidelijke helft van Bali. Ben benieuwd of Ronja en Mila het een beetje gaan volhouden in de bus.. ;-)

May 16, 2010

Botbreuken en huisdiertjes

Een leuk en een minder leuk nieuwtje deze keer.

Het minder leuke nieuwtje is dat Ronja een gebroken sleutelbeen heeft. Ze is over de rugleuning van de bank gedonderd en ongelukkig terecht gekomen. Omdat ze haar arm nog kon optillen, leek het aanvankelijk een kneuzing. Maar toen ze na een paar dagen meer pijn kreeg in plaats van minder, bleek er toch een breukje te zitten. Gelukkig is het ergste leed nu, na een week, alweer geleden. Nog een paar dagen een mitella om en over een weekje mag ze al weer gymmen enzo.

Gelukkig is er ook goed nieuws: sinds vandaag hebben we twee nieuwe huisdiertjes, Dino en Davy. Dino en Davy zijn twee tamme ratten-broertjes van 6 weken oud. Ze moeten nog wennen aan hun nieuwe thuis en Ronja en Mila moeten nog een beetje leren hoe ze met ze om moeten gaan. Maar het zijn lieve beestjes en goedbedoelende kids, dus dat moet wel goed gaan komen. :-)

En verder zijn we druk met het voorbereiden van ons feestje van volgende week.. ;-)

March 13, 2010

Ronja 5 jaar

Jaja, en ook Ronja's verjaardag is alweer achter de rug. De enorme voorraad knutselspullen en de kasteel-klamboe boven haar bed getuigen er nog van.

Ronja was op zondag jarig en was er al de hele week naartoe aan het leven. Ze was vroeg haar bed uit en stuiterde door het huis.

's Ochtends kwamen er vijf vriendinnetjes van school en een vriendje en werd er druk gezongen, uitgepakt, cakejes versierd, bekers beschilderd en gedanst. Hoewel het feestje iets langer duurde dan het van te voren bedachte entertainment was het geloof ik toch wel geslaagd en Ronja was in elk geval tevreden.

Daarna heel even adempauze en toen kwamen de opa's en oma's en tantes, oom en neefje. De buit bestond onder meer uit balletkleertjes en een hele berg knutselspullen. En oma Tutu en opa Ing Liong hadden natuurlijk bami meegebracht. In grote hoeveelheden gelukkig, zodat iedereen kon blijven eten.

En dan 's avonds lekker slapen onder de nieuwe klamboe/hemel.. :-)

January 31, 2010

Mila's verjaardag

Jaja, kleine Mila is alweer 3 geworden op 20 januari. En ze heeft erg van haar verjaardag genoten.

Op woensdag, toen ze eigenlijk jarig was, hebben we 's ochtends voor haar gezongen en kreeg ze van ons een enorme door playmais. Mila vond me erg leuk en Ronja nog leuker! Wat een fantastisch spul: het zijn een soort schuimpjes van maiszetmeel, die je met een doekje een klein beetje vochtig maakt en die dan zonder gebruik van lijm aan elkaar of aan papier kunnen worden geplakt. Mila was er al snel kleurplaten mee aan het vol mozaieken en Ronja bouwde in een mum van tijd een hele speeltijd, compleet met poppetjes..

Daarna ging Ronja naar school en Mila naar de banaantjes. Ze had een doos met tractaties bij zich en werd daar ontvangen met haar naam op de deur en een enthousiast onthaal door leidster en kindjes. Toen ik haar na de lunch ophaalde, glom ze helemaal door alle aandacht. Daarna kwamen Oma Tutu en Opa Ing Liong nog met een koffer vol verkleedkleren en was het feest compleet.

Aan het einde van de middag had Ronja een open les van Spel en Dans. Mila mocht ook meedoen en was de kleinste in het gezelschap. Ze hadden het allebei geweldig naar hun zin. Er leuk om te zien ook, al die roze meisjes..

Zondagochtend was Mila's feestje voor haar vriendinnetjes en 's middags voor de familie. Eerst taart eten met twee kleuters en vier peutertjes. Daarna met z'n allen verkleed, met de playmais geknutseld en met het keukentje gespeeld. Na twee uur gingen de kindjes weer naar huis, na de onvermijdelijke broodjes knakworst.

Toen 's middags nog meer vrienden, tantes en opa's en oma's en na de bami (voor een lang leven) kon Mila moe maar voldaan naar bed.

November 18, 2009

Sinterklaas en kleine meisjes die groot worden

Afgelopen zondag vonden Ronja en Mila de eerste cadeautjes in hun schoentjes en kwam Sinterklaas aan in onze wijk.

Eerst een flink eind lopen, voor korte beentjes iig, naar de rand van de wijk. Daar een clown en een feestband, die het aanstromende publiek aan het zingen hadden gezet. Na een tijdje wachten, zingen (onder meer door mama) en luisteren (door Ronja en Mila), kwam Sinterklaas in een heuse brandweerauto aan. Even frustratie bij de kleintjes over niks kunnen zien in de ontstane chaos. Maar die was snel weer over toen de eerste handjes met pepernoten binnen waren! Daarna stapte Sint in een piepklein autootje en vervolgens trok het hele gezelschap door de wijk heen naar het wijkcentrum vlak bij ons huis. Nog een keer zingen en toen naar huis.

Later op de avond verklaarden Ronja en Mila allebei Sinterklaas en de zwarte Pieten héél lief te vinden. Waar Ronja vorig jaar nog bang was voor Sint en de Pieten, vonden ze het nu allebei wel spannend, maar waren ze toch vooral enthousiast. Ze durfden gewoon dichtbij te komen en Mila heeft zelfs een Piet een handje gegeven.

Mila is druk bezig zindelijk te worden: ze plast nog regelmatig in haar luier, maar veel plasjes doet ze al op de w.c. Ze heeft al één dag gehad dat ze van opstaan tot naar bed gaan helemaal droog is gebleven!

Mila is ook voor het eerste poppetjes aan het tekenen met een hoofd, gezicht, jurk, armen en benen. Soms tekent ze er ook nog handjes en voetjes bij. En alle poppetjes zijn natuurlijk een prinses!

Maar Mila's grootste hobby is toch wel verkleden. Bij voorkeur trekt ze de hele inhoud van de verkleeddoos in één keer aan. Dat wil zeggen dat ze tegelijkertijd twee jurken, een stuk of vier rokken en een paar topjes draagt. En dat over haar gewone winterkleren heen. En dan natuurlijk nog een hele batterij aan kettingen, armbandjes en liefst ook nog een kroontje.

Naast het kleuren, tekenen, knippen en plakken wat Ronja al veelvuldig deed, vult ze nu ook een groot deel van de tijd met het schrijven van letters en cijfers en -met hier en daar enige hulp- ook woorden en namen. Ze kan het al heel goed en leert in geweldig tempo bij.

Wat worden ze al groot.. :-)

September 23, 2009

Nieuwe fase

Hoewel Ronja al een aantal maanden in de instroomklas heeft doorgebracht, lijkt er met de start van het nieuwe schooljaar toch wéér een nieuwe fase te zijn aangebroken.

Ronja heeft afgelopen week voor het eerst bij een kindje uit haar klas gespeeld. Mama moest van tevoren beloven niet naar huis te gaan, maar mocht vervolgens na 5 minuten zonder meer vertrekken. Een uurtje later werd Ronja opgehaald en bleek ze het erg naar haar zin te hebben gehad! Met een ander klasgenootje is een afspraak gemaakt en dat wordt ook vast leuk!

Verder zijn de eerste twee uitnodigingen voor kinderfeestjes al binnen en denkt Ronja nu al druk na over wie zij straks wil uitnodigen als ze zelf jarig is..

En vandaag is Ronja voor het eerst naar de Lindenberg cursus 'Dans en spel' geweest. Ook deze keer weer koudwatervrees, maar ze kwam na 3 kwartier dolenthousiast de zaal weer uit. Het hielp ook dat er twee klasgenootjes en een klasgenootje van vorig jaar in dezelfde groep zaten!

En Mila? Mila is jaloers en wil ook meedoen. Beweert bij hoog en laag dat Ronja's vriendinnen ook haar vriendinnen zijn, wil ook op dansles, wil ook op schoolreisjes, wil beslist niet mee naar huis als Ronja ergens heen gebracht wordt en kan niet wachten tot ze 4 wordt..

Gelukkig spelen Ronja en Mila ook graag sámen bij een 3-jarige uit de straat én gaat mama er voor zorgen dat Mila binnenkort ook een keertje bij een vriendinnetje van het KDV kan gaan spelen. Hopelijk voelt Mila zich dan wat minder achtergesteld. ;-)

En mama? Die is midden in alle drukte sinds vorige week 28 ipv 24 uur per week gaan werken..

July 30, 2009

Hoe eigenwijs kun je zijn?

Mila (met worteltjes voor haar neus): "Hoeveel moet ik nog eten?"
Mama: "Je moet je bordje nog leeg eten."
Mila: Neehee, hoeveel moet ik nog ETEN?"
Papa: "Okee, ik denk nog 15 hapjes dan."
Mila: "Mama, hoeveel hapjes moet ik nog eten?"
Mama: "Nog 15 hapjes."
(stilte)
Mila: "Nee, nog 3 hapjes!"
Mama: "Neeee, dat is veeeel te weinig."
Mila: "Nog 3 hapjes wil ik."
Mama: "Nog 10 hapjes dan.."
Mila: (op boze toon) "Nog 3 hapjes!"
Mama: "Nog 10"
Mila: "Nog 3 HAPJES!"
Papa: "Nog 11 hapjes dan?!"
Mila: "Nog 12 hapjes dan!"
Papa: "Okee dan"
Mila trekt een zeer voldaan gezicht..
..en papa en mama proberen hun lachen in te houden. ;-)

June 1, 2009

Fietsen zonder zijwieltjes

Gisteren heeft Ronja en passant, terwijl er even niemand keek, op een geleend fietsje, zichzelf leren fietsen zonder zijwieltjes!

Een enkele eerdere poging ondersteund door mama had nog niks opgeleverd, maar Ronja vroeg wel al steeds wanneer ze nou een fiets zonder zijwieltjes zou gaan krijgen. Gisterenavond, terwijl papa en mama zaten te borrelen bij de buren, raapte Ronja een fietsje op van straat en sloeg aan het oefenen. Toen mama even naar huis liep om een nieuwe fles wijn te halen, kwam Ronja daar, met haar gezichtje strak van concentratie, maar een hele trotse blik in haar ogen, zomaar ineens aanfietsen.

Vanochtend de zijwieltjes van haar eigen fietsje afgeschroefd. Ze oefent al de hele ochtend fanatiek en ze fiets nu al zo 25 of 30 meter zonder vallen. Alleen bochtjes maken is nog wat lastig..

Een iets grotere fiets is al in bestelling voor Ronja (niet verklappen, is nog een verrassing). Want Mila vond de driewieler nu echt niet meer leuk, dus die gaat straks Ronja's fiets krijgen. Kan Ronja mooi nog even oefenen op de kleine fiets en dan straks met wat hulp op de grote :-)